marți, 24 februarie 2015

" Punguta cu doi bani" - povestim despre Binefacere si ...gaini.

       Unul dintre lucrurile din copilarie despre care imi aduc cu placere aminte sunt DIAFILMELE.  Din pacate nu mai am nici aparatul( care se incalzea mult prea repede), nici diafilmele, dar  la o cautare rapida pe internet  am gasit mai multe pagini web cu diafilme.
       Le-am aratat si fetitelor mele  povestea lui Ion Creanga "Punguta cu doi bani" si au fost foarte incantate. (Ca o paranteza, desi acum este vorba despre diafilme, vreau sa spun ca D. si R. privesc destul de rar  desene animate si doar cele alese de noi , parintii si de fiecare data discutam despre  intamplarile vizionate)
          D.(6) a putut citi povestea cu voce tare in timp ce eu si R.(3) ascultam , iar R arata personajele despre care auzea in povestire.

     La final, am discutat putin despre  invatatura din spatele povestii. Am vorbit despre ZGARCENIE  si  BINEFACERE, si am vazut ce ne invata si Biblia cu privire la aceasta :"Celui ce-ti cere da-i; si nu intoarce spatele celui ce vrea sa se imprumute de la tine.” Matei 5:42. 

   
     Pentru ca in poveste  apareau cocosul si gaina, am folosit cartea " Prima mea enciclopedie ANIMALE DOMESTICE" de la editura Aquila

 Cartea mi se pare foarte potrivita pentru copiii mai mici care invata pentru  prima data despre animalele domestice, si de aceea voi povesti despre ea intr-o postare viitoare.
 Acolo am citit mai multe informatii despre gaina:
Am aflat astfel ca traieste intre 5-11 ani,  mananca iarba, buruieni si graunte, ca ne este de folos pentru oua si carne, dar am aflat si din cine este formata familia gainii.
  Am folosit mai apoi cartonasele Montessori de aici   
 Acestea le-a folosit in mod special R(3), si am facut cunostinta cu "membrii" din familia gainii , ea fiind femela, are un mascul:cocosul, dar si cu copilas: puiul.



Le-a aranjat de mai multe ori si am invatat denumirea lor in limba engleza.
     Pentru D(6) , am pregatit cartonasele Montessori de aici  cu  partile componente ale gainii.



       Pentru ele a fost o activitate interesanta, mai ales ca au avut rar ocazia sa vada gaini in realitate; dezavantajul faptului ca nu au bunici la tara, asa cum am  avut noi parintii. Sincer, nici unul din noi nu ne-am fi gandit ca copiii nostri vor atinge gainile ,mai ales puisorii, doar pe hartie.


 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

related post

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...